supergrapje.reismee.nl

Een hele bak vol goede zaken

Hallo daar beste lezer,

Er is een heleboel gebeurd de afgelopen weken. Ik wil me echter aan het voornemen houden mijn blogs niet langer uit de hand te laten lopen in lengte, dus ik deel de stukken op over een blog of 3. Er liggen nog wat oude werken op de plank namelijk.

Eerst een zeer actueel nieuwtje. Ik heb eindelijk een call back gehad van het castingburo! De afgelopen weken kreeg ik af en toe een smsje toegeworpen met de vraag of ik dan en dan beschikbaar was en daarover meteen terug te bellen. Ik heb dat elke keer braaf en trouw gedaan, maar geen follow up. Gisteren kreeg ik, na zo'n sms, eindelijk een verlossend belletje terug. Legend Of The Seeker (the one thing I wanted to work on!!!) wilde me 2 tot 5 dagen hebben als extra extended (wat zoveel betekend als figurant met de kans op een zinnetje hier of daar) eind juli begin augustus. Of ik de volgende morgen meteen om 11.00 in de Henderson Studios kon zijn om de kostuums door te passen. WOEHOE!

Legend Of The Seeker is een op de boeken van Terry Goodkind gebasseerde fantasy serie van de makers van Xena en Hercules in samenwerking met de ABC Disney Studios. Verschil met Xena is dat ze een budget van 1,5 miljoen per aflevering hebben en veel serieuser zijn in de plotlijnen (wat best jammer is) De cinematografie is uitzonderlijk mooi. Kijk voor een sneak peak maar eens onder mijn video's op deze blog!

Misschien dat toch te mooi om waar te zijn...

Eenmaal aangekomen bij de studios kreeg ik het nieuws dat de draaidagen gecancelled waren en dat de eerder geplande opnames waren geschrapt. Omdat de mensen van de wardrobe niet wisten of deze dagen nog werden hernomen met mij, hebben ze toch voor de zekerheid een doorpassing gedaan. En dat was FUN! Ik weet nu helemaal zeker dat ik in New Zealand een Size 8 ben!

Laten we hopen dat ze me nog terugbellen, ik sta in de startblokken en heb er zin in!

--

Als je in een dipje zit, moet je iets leuks doen! En zodoende heb ik de afgelopen weken van allerlei leuke dingen ondernomen. Hierover een volgende keer meer..

Een sneak peak in de toekomst: A.s zondag ga ik naar French and Saunders Live First and Farewell New Zealand Tour! Ik ga Dawn French and Jennifer Saunders live zien! Kost een duit, maar dan heb je ook wat. Speciaal voor deze gelegenheid komt Rien vanuit zijn nieuwe woonplaats Wellington OVERGEVLOGEN naar Auckland om een leuk weekend samen te hebben met als toetje de voorstelling op zondag!

--

En dan als afsluiter een oldie die al wat langer op de planken lag:

En het goot en goot en goot maar..

Kevin Sorbo (Hercules, The Legen..wait for it..Da(i)ry Journeys) heeft het al ooit eens voorzichtig benoemd. Voorzichtig inderdaad, want erover praten mag je niet. Ik heb het hier over het uniek verschijnsel genaamd: Aucklanders en 'hun' weer.

Aucklanders, bewoners van Auckland (Tamaki-makau-rau of City of Sails)

Een land in een land, Aucklanders worden niet gezien als volbloed kiwi's en alles 'houdt op' bij highway 1. Alles van buitenaf kauwt en knaagt er maar aan en al het geld blijft aan de stok van Auckland kleven. Aucklanders schijnen er niet mee te zitten. Waarom zouden ze ook, met hun 1,4 miljoen kiwi's hebben ze 1/3 van het land in de broekzak en om de stad uit te komen, moet je een uur rijden. Om het gemakkelijk te maken hebben ze het gebied daarom ook maar een 'Provincie' genoemd.

Over dat stukje Aucklandse inborst niks te klagen. Het is dat andere feit dat als een olifant in de kamer, op het dressior, naast de porseleinkast staat.

Auckland is prachtig! De posters roepen het uit (in echte kiwi humor) Auckland, if you don't expect to much, you'll love it!

Weer is prachtig, mensen zijn prachtig, landschap prachtig, ga zo maar door...

Ze zijn niet schuw over de mooie kant van de jaartelling te praten:


'On 27 July 1939 Auckland received its only recorded snowfall.'

'In all seasons, the beauty of the day is in the early morning. At that time, generally, a solemn stillness holds, and a perfect calm prevails...' Many Aucklanders used this time of day to walk and run in parks.'

AHA!!!!!

Daar ligt het gevoelige punt.. Er is een REDEN dat iedereen zich als een gek naar buiten begeeft bij de eerste lichtstralen aan de hemel... maar die reden noemen is taboe.. Auckland's 'Hij die niet genoemd mag worden.'

Kevin Sorbo waagde het in 1995 om in een interview waarin hem werd gevraagd hoe hij, als Amerikaanse acteur, het beleefde alweer enkele jaren in Auckland te wonen. Hij waagde hierop te antwoorden dat hij de rust waardeerde, men rent hier niet als een gek voor je handtekening, dat kiwi's lief aardig zacht en aaibaar waren, MAAR dat hij ervan baalde dat het weer hier zo vaak 'dipte'.


Dipte..

Hij zei ' dipte '

De man zei ' dipte '

Aucklanders hebben het hem nooit vergeven..

Het grote geheim

Aucklanders zijn een apart volkje in de wereld die zich het weer als een persoonlijke belediging aantrekken...

Maar je kunt er niet omheen. Het REGENT hier zowat elke dag!
Het heeft de afgelopen 3 dagen aan een stukje door gehoost.


Auckland, you'll LOVE it! (just don't mention the weather)
....


http://en.wikipedia.org/wiki/Auckland

Reacties

Reacties

mama

Ik hoop dat je gauw mag meedoen met de film.
Zal een hele ervaring zijn voor jou en ik hoop dat het
wordt wat je ervan verwacht!!!

Mama

marij

Joke straks on full-screen???????

Marij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!