supergrapje.reismee.nl

Tsunami in Samoa

Zoals de meest van jullie waarschijnlijk al via het nieuws hebben meegekregen, is Western Samoa en American Samoa getroffen door een Tsunami. De plek waar ik 3 weken geleden nog 10 dagen paradijselijk van het leven had genoten en vrienden had gemaakt, Litia Sini Beach Resort, is van het een op het andere moment van de aardbol weggevaagd.

http://www.litiasinibeach.ws/

Het is onduidelijk of en hoeveel mensen het hebben overleeft, contact met deze kant van het eiland was voor de Tsunami al niet al te best. Toe nu toe is het nieuws over dit gebied, dat maar met mondjesmaat binnenkomt, dat er 9 doden zijn van het strand van Lalomanu. Op dit strand zaten zo'n 7 beach resorts, waarvan Litia het dichts bij de waterlinie zat. Ze hadden net een grote verbouwing achter de rug. In totaal heeft de Tsunami aan meer dan 80 mensen het leven gekost en zijn er nog veel mensen 'not accounted for'

Zo net terug op Europese gronden, geeft zo'n bericht je een hele dikke reality check. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt..

Voor een idee hoe het er van te voren uitzag, zie mijn Samoa foto's

Om een vergelijkend beeld te geven, als je op de link naar de 3 foto klikt:http://www.ireport.com/docs/DOC-335902 de plek waar die auto schijnt te zijn neergekwakt, was waar mijn Fale stond. vergelijken kun je dat mijn deze foto van mezelf, ongeveer qua ligging, waarvan Bas opmerkte dat het onderschrift wel erg dicht bij kwam:http://supergrapje.reismee.nl/fotos/26175/jaaaa-samoa/412553/. Dan is er nog dit interview van de NZ televisie. De plek waar het interview wordt gehouden is precies de plek waar Litia Beach ooit stond, wederom te zien aan het kleine eilandje op de achtergrond.: http://www.scoop.co.nz/multimedia/tv/world/27573.html

Reacties

Reacties

Leo Peters

heftige shit

Judith

pfffoehh, ik moest inderdaad aan jou en je foto's denken toen ik het hoorde op het nieuws...

Robyn

Help - the wee brother is on the radar and approaching ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!