supergrapje.reismee.nl

Tony Li...... the end

Hehe, eindelijk weer een update, hoor ik je lezen. Ja sorry, je leest dan ook hardop, slimmeke. Fijn dat je der weer bent, ik ben er ook, dus laten we maar eens beginnen dan, hmmm, heb jij ook zo'n trek in kiwi's nu bij de weg?

Na mijn avonturen in de Waitomo Caves waren Tony en ik toe aan een goed bed en wat extra power juices voor onze camera's na al dat schoons gezien te hebben. Mijn bus geeft me veel, maar ongelimiteerde stroom voor alles is net wat te veel. Dus we zochten een CS adres in de buurt van Waitomo. Welgeteld 1 member in de regio voor 30 km en we warengeluksvogels dat hij ons accepteerde, yes! Craig (jawel nog een Craig) pikte ons op met zijn originele Harley Chopper uit het 'centrum' van Otorohanga, waar hij officieel woonde en na een rit van een half uur door de meest minuskule tekens van leven, waarin het een uitdaging was hem bij te houden met de bus, kwamen we bij zijn huis uit. Prachtig in niemandsland met een geweldig uitzicht over de vallei. Craig, een echte authentieke Kiwi farmer, met dikke eeltlagen op zijn handen, gaten in elk tshirt, ontelbare erfhonden, jacht trofeeen in de biljartkamer en een gigantisch zelfgebouwd huis. Zijn huidige vriendin (erg vriendelijk) was een former CSser uit Duitsland, die verliefd was geworden toen ze bij hem CSte. Benieuwd naar mijn CS avonturen en wat mensen nu ECHT van me vinden: http://www.couchsurfing.com/people/supergrapjeis de site to be. Na een heerlijke nacht, waarin ik audiomatig vernam dat Craig en zijn vriendin elkaar nog steeds erg aantrekkelijk vinden :D, gingen we op weg naar Kawhia beach, waar je een uur voor en na eb je eigen hotpools in het zand kunt graven. Echt gelukt is het niet, maar het strand was prachtig. Foto komt eraan.

Op naar New Plymouth, we hebben alle tijd, dus elke wegwijzer (die voor 'attracties' zijn bruin hier) die we zagen onderweg, namen we dan ook. Zo vonden we een kleine schat in de vorm van een waterval: Waitauguru in de buurt van Piopio. DOEN! Joke gaat echt voor elke centimeter verkennen hier en het bevalt goed. In New Plymouth hadden we ook een host gevonden, Jan o'Connor. JAWEL Wouter en de rest:o'Connor, awesome! Jan woont samen met haar 2 belgische honden Brock en Cody en is een journaliste voor een motormagazine. Vervend strandwandelaar en eigenaar van een pracht buikschuiver (en alle afleveringen van the long way round;P). Omdat ze een nieuwe nier nodig heeft, en zodoende moet wachten in New Zealand, kan ze momenteel niet veel reizen en houdt zich bezig met Cssers hosten. Een superwijf. Ze bracht ons naar de beste fish 'n chip place van New Zealand, zalig. Onmogelijk te vinden zonder hulp van een local. Ze nam ons mee de stad in, hielp me aan nieuwe slippers op de mannenafdeling (kleine maten worden nooit gekocht daar en ze zijn 75% goedkoper als de dames). Ja het doet me pijn, maar na 7 jaar trouwe dienst moest ik afscheid nemen van mijn trouwe slippers, geknapt in de hitte van de strijd. Verder alle historische plekken mogen zien, ze nam ons mee naar art gallerijen en huurde films voor ons omdat het weer zo bagger was. Jammer, want New Plymouth is 1 van de zeldzame plekken waar je op het pikzwarte strand kunt liggen bakken terwijl je naar de snowboardende gasten opmount Taranakikunt kijken. Persuit of Happiness en Second Hand Wedding met 3 dampende pizza's. Oehw wat zwaar allemaal. Na een lange frisse ochtendwandeling op het strand met de honden was het tijd om verder te gaan..

De gehele Surf Highway gedaan zonder verdere bijzonderheden als dat ze heel veel mooie stranden hebben. De nacht in Stratford doorgebracht en een bergbeklimming/wandeling gemaakt (het was niet warm daar) op mount Taranaki. Op naar Taumarunui over de zeer speciale Forgotten World Highway. Waarom speciaal? Niet alleen de world daar is forgotten, maar ook de highway. Meer dan de helft is unsealed, geen asfalt dus. Reden nummer 2, er is een dorpje aldaar die zichzelf vrij heeft verklaard van New Zealand en haar eigen republiek heeft opgericht. Je kunt in het opperhuis aldaar een stempel in je paspoort EN een paspoort krijgen, dus dat hebben we gedaan. Hahaha, erg grappig, hoe dood kan een republiek zijn, 7 huizen en een geit (jawel) als burgemeester. Goed eten, dat wel. Een geweldig nacht doorgebracht boven op een berg, geparkeerd en geen ziel die daar kwam, dat is vrijheid in een notedop. Door Ohakune gereden, de worlds capital of carrots, geen grapje.

Tony wil de Tongariro doen, die ik al heb gedaan dus we rijden terug naar mijn favouriete stad in het midden, Taupo en door naar Turangi. Omdat Tony retevroeg op moet voor de crossing, spreken we af dat ik kan blijven slapen inde achterkantterwijl hij rijdt. Haha, dat werkt dus wel ff zwaar op je blaas al dat gerammel. Ik wil niet 2 dagen wachten in mun uppie dus ik zoek een Cs host in Turangi. Het zijn er maar 3 enslechts eentje is actief, Johanna (kan dat een joke zijn) Rijken. Jawel, ik heb een Joke gevonden, in the middle of New Zealand! 38 jaar geleden geemigreerd en Johanna gaan heetten omdat ze de foute uitspraak niet kon uitstaan. Ze had 2 Nederlandse mensen op bezoek die ze ooit in een trein in NL ontmoet had en ik mocht meteen aanschuiven voor de maaltijd. Heerlijk geslapen in een echt bed en ook Tony mocht komen de volgende nacht. De spa's aldaar bezocht en bezwommen en verder geluierd. We besloten te koken voor haar en ik besloot het poffertjes recept uit haar 56 jaar oude!!! margriet kookboek te maken. Ik had de porties een beetje onderschat, ik had genoeg beslag voor 10 man onderhand en het verkeerde soort bloem natuurlijk maar ach,ik beneen ervaring rijker.

Aan iedereen die dit leest, kunnen jullie mij typische, redelijk makkelijk te maken Hollandse recepten sturen? Zoals speculaas, stampot, balkebrei enzovoort? Alvast bedankt!

Afscheid nemen van Tony 'the gentleman' Li was een stapje verder in mijn avontuur. Mijn volgende reispartner zal Elena Bassi heetten en we zijn alweer ruim een week op reis en hebben ontzettend veel beleefd, maar dat voor na kerst. Met kerstzijn wein Wellington met andere Cs-ers op het strand. Iedereen neemt 1 poluck pan voor 10-15 personen mee en een cadeautje van niet meer dan 30 dollar voor je secret santa. Ik zal geen cold and lonely christmas hebben dit jaar.

Aan mijn lieve ouders, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Alweer een rock van een jaar erbij, ongeloofelijk, jullie zijn mijn voorbeeld van hoe het ooit echt kan gebeuren!

dikke knuffel iedereen.

Joke

Reacties

Reacties

Yo Bro!

Klinkt weer allemaal top daar in je CS-life!
Maargoed een geit als burgemeester komt hier ook nog wel 'ns voor --> houdt die geit zich dan wel aan het rookverbod :P??

Enjoy kerst daaro; ik zal die twee worstenbroodjes die jij normaliter eet, wel oppofferen :D!

Grtz. X

jo de vries

Hallo joke
Je hebt daar geweldig naar je zin.
De warme kerstdagen en nieuwjaar komt er aan in tegenstelling met de winterachtige dagen die bij ons in 't verschiet liggen.

Joke, prettige feestdagen en en goede jaarwissling in kiwiland

marij van den kerkhof

Hoi Joke.
Hier de donkere dagen (grijs..mistig)...voor Kerst, jij viert ze met zon en warmte in Nieuw-Zeeland. Have fun!!

Fijne Kerst en voor het nieuwe jaar ...alle goeds!!!

Houwdoe...Marij

Arthur

Fijne kerst toegewenst en een 'erfolgreich' 2009.

Ofwel

Frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins Neue Jahr.

Marie-Therese

Fijne bikini-kerst Joke!! Ben heel benieuwd hoe dat is. Kan me er niks bij voorstellen momenteel. Geitenwollen sokken en een knapperend haardvuurtje is alle warmte die ik nu verkrijg...
Vind je verhalen geweldig, geniet ervan!
Liefs

papa

Ha Joke,

Weer een kei gaaf verhaal.
Je komt zo veel lieve mensen tegen.
Wacht alweer met spanning op je na de kerst verhaal.
Don't overdo the Christmas tradition of stuffing
yourselves stupid.

fijne feestdagen en kusjes.

Annie van dn Broek

Hallo Joke,
Fijn dat het zogoed met je gaat!
Ik lees vol bewondering jou verhalen en probeer er mij iets bij voor testellen,
Hele fijne Kerstdagen en versier de boel daar een beetje

mama

He dochterlief

Het kan niet op met die avonturen van jou. En wat voor fijne mensen ontmoet je toch. Doet me goed, dat jij het zo goed doet.
Hartstikke bedankt voor je kaart en smsje vanwege onze trouwdag. Jammer dat je er niet bij was.
Hele fijne zonnige kerstdagen en tot het volgende bericht.

Dikke knuffel
mama

Wouter

Pursuit of Happyness... *traantje wegpinkend*

bas

Ahh nee, zijn die slippers stuk... Veel sterkte met het vinden van evengoeie nieuwe zonder teending!

;)

bas

Hancock... *traantje wegpinkend*

Karin

Ha Joke, ook al zijn we jammer genoeg niet daar en zullen wij dat ook nooit gaan doen of durven ondernemen, vindt mezelf te oud, is geen excuus hoor, ik zie het helemaal voor me, door al jouw verhalen, wat er allemaal op je pad komt, laat ons ervan blijven genieten, jij hebt het naar je zin, en wij lezen wel verder hier in het Asten, hele fijne kerstdagen en voor jouw een te gek 2009, liefs Karin

Monique

Hee Joo!

Echt super gaaf wat je allemaal meemaakt daar man!
Haha, sommige dingen hoor ik je gewoon vertellen..
zit gewoon te lachen achter de pc :D
Kei leuk!

En ook leuk die reacties te lezen over de mede CS over jou!

Heel veel plezier nog daar!

Fijne kerst en alvast een super dol en gelukkig 2009!

xx Monique

tante Liesbeth

Hallo Joke,

Weer met plezier je verhalen gelezen, fijn dat je zulke
aardige mensen ontmoet en dat je zo geniet van deze
reis. We wensen je een hele fijne jaarwisseling toe en
dat 2009 maar een te gek jaar voor je mag worden

Veel Liefs tante Liesbeth

Ad en Anne-Marie

Uit je reisverhalen blijkt wel dat jij je uitstekend vermaakt tijdens deze trip. Je ziet ontzettend veel en je ontmoet ook veel andere reisgenoten met wie je veel tijd doorbrengt.

Wij wensen je een voorspoedig 2009 toe met veel geluk en goede gezondheid en we blijven je reisverhalen volgen!

Groetjes Ad, Anne-Marie, Erik, Kim, Ingrid en Jorg

mama

He Joke

Wat weer een prachtige foto's, maar dat kan niet anders in zo'n land.
Ik wens je nu alvast een fijne jaarwisseling, omdat je een paar dagen niet te bereiken bent.
Heel veel plezier in Abel Tasman.

Heel veel groetjes en een dikke knuffel uit Asten

mama

Andrea (en Michiel)

ha kanjer; kei fijne 2009 gewenst: ga zo door! Klinkt goed die combi van Joke en Kiwi. Ik zie groen van jaloezie en gun je het aller aller beste. Dikke zoen!

Tim

GELUKKIG NIEUWJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

luzan

skon verhaaltjes wir, zou bijna jaloers worden, says misses heimwee, wil liever nooit uit asten weg, nog nie voor een week, laat staan een heel jaar, den Hollander

Hou ons maar mooi op de hoogte dan geniet ik het meeste.
Meid een super fijn 2009 en dit jaar zien we je weer xxx

Mies

Ha die Joke,
Nou nou, des nie zo lief van jouw...
Ons zo superjaloers maken,
Wij zitten te verrekken van de kou, en bij jouw zien we alleen maar zon, zon zon!
Kun je niet ong. 20 Graden hier heen sturen??

Groetjes uit Vlierden (waar het kei koud is!)

Ellen

Als ik jouw profiel op CS lees, heb ik bijna zin om op jouw couch te surfen. De wilde kanten van Eindhoven... doen wanneer we beide terug zijn??

-Froeteltje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!