supergrapje.reismee.nl

Dr. Horrible's Sing-Along Blog Part 2

I HAVE ARRIVED!

Mijn allereerste 'Where you from, lov'?' in de shuttlebus liet memezelf al meteen op mijn gemak voelen. Na een belletje van 8 dollar naar huis om mijn broertje te feliciteren (sorry bro, geen 11 november meegemaakt dit jaar) Was het nog steeds geen 6.00 AM. Op mijn gemak met OV rondgereden tot ik uiteindelijk het huis van mijn allereerste CouchSurfing host vond.

1 ding valt op, Auckland is SCHOON! Heb nog nooit zo'n schone stad gezien. Geen bladderende verf, geen afval op straat, geen mos op de vluchtheuvel, niks. WOW.

Wow is overgens mijn nieuwe stopwoord hier.

Voor Bas en de gang: koop of download de serie: Flight of the Concourdes! Je lacht je kont deraf!

Mijn huis voor de eerste 3 dagen blijkt een soort studentendorm/kraakpand achtige setting te zijn, met spacesuits, geluidsstudio's en minibioscoop. I LOVE IT! Host is Craig Neilson, hij werktaan de overkant, dus dat is handig. Ik ontmoet zijn flatmate Fraser Peat en met hem duik ik de stad in. Naast een geweldige dag door Auckland regel ik ook wat praktische zaken, zoals een telefoon en een stekkerdoos (ik had 4 verschillende stekkers bij me, maar NET niet die ik nodig had) voltage is hier 240 volt, dus het is wel handig dat goed te regelen voordat je je laptop opblaast. Rond 5 uur lopen we Amnesty International binnen en ik ontmoet Sarah, nog een flatmate van Craig. Sarah is een Belgische stagaire die mij en Fraser uitnodigt voor een avondje Lawnbowling, oftewel Koersballen!

Laughing

Mijn eerste dag in Auckland sta ik om 8.00PM nog in het licht van de zon te koersballen tussen de Kiwi's. I LOVE Auckland! Na 2 fantatische hamburgers met rode bieten lopen we terug naar huis. Nederlands praten blijkt na een volle week Engels al een hele opgave, voor Sarah nog een stapje erger, die had al zo'n 2 maanden niet meer NL gesproken. Terug thuis treffen we nog een CS-er aan, Elisabethuit Griekenland die in Wageningen studeert. Haha. Haar Jetlag van vliegen over Hongkong is zwaar. We maakte een fruitsalade (Craig is Veganist), trokken jas en schoenen weer aan en maakte een wandeling naar 'the secret beach'. Etend van de fruitsalade en kijkend naar de verlichte Sky Tower (waarvan ik opmerkte dat hij op een lightsaber leek en alle heren keihard moesten lachen) was het een superafsluiting van mijn eerste dag in New Zealand.

De 2e dag nam ik om lekker te luieren en te luieren en naar de supermarket te gaan (ik zweer je een hele ervaring!). S'avonds met zijn allen inclusief broertje en vriendin van Craig gegeten in een Veganistisch restaurant met nepsmac (pap die zou jij ook lekker vinden). Terug thuis lekker ongegeneerdHellboy in de minibioscoop gekeken.

De 3e dag begon vroeg. Om half 7 opgestaan om mee te gaan Met Craig naar een private skool for boys, waar hij, verkleed als een Pikuki Bird kinderen bewust maakt van lopend naar school gaan (ze hebben een apart netwerk van wegen in deze school voor de BMW's van de ouders, echt te erg voor woorden). Ouders hebben zelfs een zendertje in de auto wat verteld wanneer hun kind buiten staat te wachten. AAAAH.Leuke opnames gemaakt, ben waarschijnlijk de eerste buitenlander die dit meemaakt. Daarna met Fraser de stad verder verkend, Sarah in het stadspark opgehaald en de Universiteit bezocht. Een prachtig warme dag. S'avonds, met bikini aan onder de kleren, met een gasbrander, deken, nacho's en chilli naar Weston beach gereden. Koud!! Wind waaide net verkeerd. Maar wel lekker eten. En toen toch als helden het water ingegaan, Elisabeth bleef op het droge. Gekkenhuis! Ik ben een krijger!

Vandaag komt mijn nieuwe host me ophalen en moet ik afscheid nemen van deze geweldige gekken.

Tot snel allen, have a good one!

Tijdsverschil: het is bij jullie 12 uur later.

Telefoonnummer: 0064(0)211816803

Joke

Reacties

Reacties

Arthur

Je vermaakt je wel zo te lezen :-)

Groeten uit Praag ;-)

Ivo Sieben

Koersballen? "Doa hoôfdje toch neet hiëlemoal vör noa d'n angere kant van de wereldj?" zou Oma zeggen... :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!