supergrapje.reismee.nl

Protest Mars Against Prop 8

Wat een dag!

Als eerste moet ik bekennen me de eerste dag overweldigd te voelen door deze grote stad, waarin alles ook nog eens letterlijk groter bleek als ik gewend was. Auto's, maaltijden, bedden, fooien.

Maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben na een dag luieren in het motel heel vroeg opgestaan en Hollywood Boulevard opgegaan. Ik slaap er letterlijk maar 50 meter vanaf en vanuit de gang in het motel kijk ik op het Hollywood Sign uit. De nieuwshelikopters vliegen af en aan.

Erg actueel is hier het nieuws dat 'Prop 8' is goedgekeurd. Wat in het kort inhoudt dat mensen van dezelfde sekse hier niet langer meer voor de wet mogen trouwen. Mensen die dit voor die tijd (afgelopen half jaar) wel hebben gedaan, belanden nu in een juridisch zwart gat. Dit voorstel is aangenomen met een heel klein verschil (3%) en voor 70% gefinancieerd door kerken. Er brak hier werkelijk een revolutie uit onder mijn raam, ik zit midden op de hotspot lijkt het wel. Dus vandaag ben ik bij het gay and lesbian community centre binnengelopen en ben zo achter de nieuwe protestmars tijd en plaats gekomen. Het heeft me erg veel zoeken en 2 uur lopen (eigen schuld) gekost, maar ik heb het gehaald! precies op het moment dat ze gingen lopen, stond ik midden in de massa, zie de foto's maar ook de video link hierbij! Het was onbeschrijfelijk. 100 motoragenten (zoveel krijgt de president niet eens) 25 agenten on bikes, spuitwagen, golfkarretjes vol agenten, alles zat derbij! We liepen door Beverly Hills, over Santa Monica Boulevard en terug over Wilsor. (knooppunten in het wegennet).

Hierdoor reden de bussen terug ook niet echt en ik was niet gekleed op de koele avond lucht. Aanspraak met een zakenman bij de halte leverde een erg plezant gesprek op en ook mijn onkunde in de bus bracht me in contact met verschillende mensen.

Deze commercial cracks me up every time:

https://us.etrade.com/e/t/jumppage/viewjumppage?PageName=etrade_super_tv_ads

Vandaag het plan om de mensen massa's wat te ontlopen met een hike naar het Hollywood Sign te ondernemen.

Helaas heb ik vernomen dat Wik Jongsma is overleden en dat de DVD versie Little House on the Prairie verbodenis onder de 18.

Fijne avond iedereen!

Reacties

Reacties

Wouter

Jaaaaaaaa protesteer! Laat je stem horen! Geweldig!

moon300os

"...mensen van dezelfde sekse hier niet langer meer voor de wet mogen trouwen"

so...,
who cares about the law?

;]

Joke

adopteren van kinderen, krijgen van kinderen, pensioen/levensverzekering bij overlijden, familiebezoek in ziekenhuis, boeken van een reis voor 2, erkenning van partnerschap, noem maar op, nog gekker dan dit en het is nu vervallen. Kippen hebben momenteel meer legale rechten, maar die zie je niet zo gauw in de rechtzaal.

Tim

Whoehoeeeeeeeeeeee JOKE! Joke! Joke!
Nogmaals: Ik ben trots op je.

Marie-Therese

He vrouwke! Nog meer toeval! Ben hier ook op die protestmars (maar dan iets minder uitbundig) gebotst 'gay straight black white - marriage is a civil right!!' Supergoed dat je meegelopen hebt, leuk filmpje ook! En ik deel mee in het overweldigende - bigger is better en louder is absoluut niet irritanter... sjongejonge, af en toe mag er wel een demper op bij de locals. En jawel, zeker de nodige zwervers hiero, heb al de nodige dimes gestrooid.
Maar lees graag meer van je verhalen en ben benieuwd hoe je kiwiland ervaart!
Have fun! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!